مغز مردها زودتر از زن ها پیر میشود

 

 

محققان "سیستم بهداشتی هنری فورد " مدرکی کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد مغز مردها با مسن شدن سریعتر از مغز زنان کوچک می‌شود.

پایگاه اینترنتی ساینس دیلی گزارش داد طبق مطالعه‌ای که در شماره فوریه نشریه "آرشیو نورولوژی " چاپ شده است، کوچک شدن مغز که معمولا با پیری صورت می‌گیرد در مردان شاخص‌تر از زنان است.

"سی. ادوارد کوافی " رییس بخش روانپزشکی هنری فورد و محقق برتر این مطالعه گفت: "ما دریافتیم که کوچک شدن مرتبط با سن مغز در سه منطقه از مغز مردان که در تفکر، برنامه‌ریزی و حافظه دست دارند، بیشتر از زنان بود. "

وی افزود: تاثیرات پیری در سایر مناطق مغز نیز دیده شد اما در آن مناطق این تاثیرات در زنان و مردان مشابه بود.

محققان در این مطالعه برای اندازه‌گیری اندازه مغز 330 مرد و زن سالم بالای 66 سال از تصویربرداری ام.آر.آی استفاده کردند.

کوافی گفت: "مدتی است پی برده‌ایم که مردان برای ابتلا به اختلالات مغزی مرتبط با افزایش سن، مانند از دست دادن حافظه و بیماری آلزایمر مستعدتر از زنان هستند. این یافته‌ها ممکن است توضیحی برای این تفاوت‌های جنسیتی ارائه دهند. "

اینترنت در ایران

 

 

 

قیمت اینترنت نه تنها به کیفیت، سرعت و خدمات ارائه شده توسط اپراتور بستگی دارد بلکه با سطح زندگی و درآمد شهروندان کشورهای مختلف نیز مرتبط است. در گزارشی به مقایسه سرعت و قیمت با توجه به درآمد مردم در 8 کشور می‌پردازیم.

امروزه اینترنت به عنوان ابزاری کارآمد و مهم در زندگی شهروندان دنیا شناخته می‌شود. به همین دلیل دولت‌ها و ارائه دهندگان اینترنت درتلاشند تا اینترنت را با بیشترین سرعت، بالاترین کیفیت، بهترین خدمات پشتبانی و کمترین قیمت به کاربران خود ارائه دهند تا راه توسعه را بر رقبای خود در بازار پهنای باند تنگ کنند.

این درحالی است که ارائه اینترنت پرسرعت در برخی کشورها می‌تواند نسبت به خدمات مشابه در سایر کشورها با قیمت بالاتری ارائه شود که در این مورد باید به سطح زندگی، میزان تورم و متوسط درآمد خانواده ها در آن کشور توجه کرد. به طوری که یک خانواده متوسط در کشوری با تورم ثابت به دلیل درآمد سالانه قابل توجه قادر به پرداخت هزینه بالای 30 دلار در ماه برای دریافت اینترنت بالای 3 مگابیت برثانیه باشد.

چند نمونه

کره جنوبی
موسسه "آکامای" (Akamai) در گزارش پایانی سال 2009 خود سرعت متوسط اینترنت در کشور کره جنوبی را 6/14 مگابیت برثانیه اعلام و کره را به عنوان کشوری که بالاترین سرعت اینترنت را به کاربران عادی عرضه می‌کند معرفی کرد.
کره‌جنوبی سریع‌ترین اینترنت خود را با قیمت 50/28 دلار در ماه ارائه می‌کند در شرایطی که برپایه گزارش اداره ملی آمار در این کشور، متوسط درآمد کره‌جنوبی برای یک خانواده کارگر با حداقل تحصیلات 27 هزار و 384 دلار است.

ژاپن
ژاپن به عنوان اولین قدرت فناوری آسیا توانست در این طبقه‌بندی با سرعت متوسط 9/7 مگابیت بر ثانیه رتبه دوم را به‌دست آورد.
بدیهی است که در کشوری چون ژاپن، اینترنت با سرعت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. برای مثال به تازگی تله کام ژاپن (NTT) سرویس ویژه‌ای را برای کاربران خانگی خود عرضه کرده است که از طریق فیبر نوری حداکثر سرعت 100 مگابیت بر ثانیه را با قیمت 63 دلار در ماه عرضه می‌کند.
در شرایطی که برطبق گزارش وزارت کار ژاپن، متوسط درآمد یک خانواده در این کشور سالانه 60 هزار و 600 دلار آمریکا است.

آمریکا
در طبقه‌بندی سرعت اینترنت در سه ماهه چهارم سال 2009 آکامای، آمریکا با سرعت متوسط 9/3 مگابیت برثانیه رتبه هجدهم را به‌دست آورد.
در این کشور اینترنت با قیمت متوسط 50/45 دلار در ماه ارائه می‌شود و متوسط درآمد یک خانواده برپایه گزارش کمیته سرشماری آمریکا 45 هزار و 600 دلار در سال است.

ایتالیا
در این طبقه سرعت متوسط اینترنت 8/2 مگابیت برثانیه به ثبت رسیده است. اینترنت ADSL از طریق فیبرنوری در این کشور با قیمت متوسط 25 دلار در ماه عرضه می‌شود، درحالی که درآمد متوسط یک خانواده کارگر دارای دو فرزند در این کشور برپایه گزارش سازمان بین‌المللی همکاری‌ها و توسعه اقتصادی 36 هزار و 943 دلار در سال است.

سوئیس
این کشور با سرعت متوسط 5 مگابیت برثانیه در رتبه هشتم طبقه بندی آکامای قرار گرفت. برپایه گزارش سازمان همکاری‌ها و توسعه اقتصادی، درآمد متوسط خانواده در این کشور 64 هزار و 877 دلار در سال است.

هند
طبق این طبقه بندی سرعت متوسط اینترنت در هند 897 کیلوبیت برثانیه است. در این کشور نیز اینترنت با سرعتهای مختلفی به کاربر خانگی عرضه می شود .

جایگاه ایران
در طبقه‌بندی رتبه‌بندی کشورها از نظر سرعت اینترنت خانگی که Speedtest.net در 6ماهه نخست سال 2010 از میان از میان 152 کشور بررسی شده ایران پس از کشورهایی مانند ونزوئلا، نیجریه، بولیوی، عراق، پاراگوئه و جزایر ترک و کایکاس با سرعتی برابر 0.61 مگابیت بر ثانیه در رتبه 144 قرار گرفته است.

هم ‌اکنون و براساس تعرفه جدید اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، نرخ پهنای باند 64 کیلو بیت بر ثانیه مبلغ 868 هزار ریال، 128 کیلو بیت بر ثانیه یک میلیون و 736 هزار ریال، 256 کیلو بیت بر ثانیه رقم دو میلیون و 604 هزار ریال، 512 کیلو بیت بر ثانیه مبلغ 4میلیون و 340 هزار ریال، برای 1034 کیلو بیت رقم 7میلیون و 812 هزار ریال و برای 2048 کیلو بیت رقم 13 میلیون و888 هزار ریال است.
به‌طور متوسط اینترنت خانگی پرسرعت ADSL با سرعت تنها 128 کیلوبیت برثانیه با قیمت متوسط 20 هزار تومان در ماه (20 دلار در ماه) ارائه می‌شود.

این در شرایطی است که درآمد متوسط یک خانواده ایرانی بنابر اعلام بانک مرکزی 730 هزار تومان در ماه (8 میلیون و 760 هزار تومان در سال و یا 8 هزار و 463 دلار در سال) است که بر اساس همین آمار متوسط هزینه‌های ماهانه هر خانواده ایرانی حدود یک میلیون تومان در ماه اعلام شده است.

بنابراین در شرایطی که در کشورمان هر خانواده متوسط ایرانی در هر ماه با کسری بودجه بیش از 300 هزار تومان برای تامین مخارج عادی خود مواجه است و سرعت اینترنت خانگی با سرعت متوسط 61/0 مگابیت برثانیه در رتبه 144 جهانی قرار دارد بنابراین به‌نظر می‌رسد که قیمت اینترنت در ایران برپایه سرعت ارائه شده بسیار بالاتر از قیمت سرعت اینترنت در کشورهایی است که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند.  

windos for car

سیستم عامل جدید مایکروسافت مخصوص خودرو!
 شرکت مایکروسافت از سیستم عامل جدید خود به نام Windows Embedded Automotive 7 پرده برداری کرد .


این سیستم عامل با هدف بالا بردن سطح هوشمندی ، مخصوص خودروها طراحی شده است .که دارای امکانات زیر میباشد:

ادغام سیستم های ارتباطی و سرگرمی و همچنین امکاناتی از قبیل دستورات کلامی ، ورودی های لمسی و ارتبات تلفنی بهتر از طریق bluetooth از جمله مشخصه های بارز ابن سیستم عامل می باشد.

شرکت کیا موتورز از بین شرکت های برتر خودرو سازی همچون فورد و نیسان برای نصب این سیستم عامل بر روی خودروهای خود پیشرو بوده است .

مشکل اساسی این پروژه ی شرکت مایکروسافت ، اعتراض و جبهه گیری شدید مهندسین و طراحان خودرو در مقابل این سیستم عامل می باشد

Farzade Nazem

 

فرزاد ناظم 

 

 امروزه تمام کسانی که با دنیای اینترنت کار دارند با نام yahoo  آشنا هستند.امروز سایت یاهو  

 

بنابر گفته مسئولینش بیش از 180 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد ودر حال حاضر به عنوان  

 

یکی از بزرگترین بازار های اطلاعاتی و تجاری مشغول به کار است.  

 

این حجم بالای فن آوری و ارائه خدمات هرگز بدون حضور متخصصان به نام وزبر دست میسر 

 

 نخواهد بود. 

 

متخصصانی از هر ملیت و نژادی،یکی از این متخصصین به نام وسرشناس ،جوانیست ایرانی که 

 

 شهره مهارت و ابتکار او مدیرانسایت های مختلف را برآن داشتهتا از توانایی های بی نظیر او به 

 

 بهترین شکل استفاده نمایند. 

 

مهندس فرزاد ناظم ،46 ساله دارنده مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا 

 

که از ژانویه 2002 رسما مدیریت فنی سایت یاهو را در اختیار گرفته است .مهندس فرزاد ناظم از 

 

 سال 1985 فعالیت حرفه ای خود رادر SYDIS آغاز نمود دراین مدت بر اثر شایستگی های فراوانی 

 

که از خود به نمایش گذاشت توانست به سرعت پله های ترقی را طی کند وبه مدارج مدیریتی 

 

 دست یابد.  

 

در همین سال به کمپانی عظیم Oracle پیوست و در مدت ده سالی که در این شرکت فعالیت  

 

می کرد توانست پست معاونت رسانه ای این امپراطوری را از آن خود نماید و علاوه برآن در دو 

 

 نقش مسئول تقسیمات سرور شبکه ای و هم چنین به عنوان یکی از اعضای مدیریت کمیته  

 

فروش محصولات ظاهر گردد.  

 

در مارس 1996 ناظم به سایت یاهو پیوست و به عنوان یکی از اعضای اصلی مهندسی شبکه 

 

 این سایت مشغول به کار شد.در کمتر از یک سال بنا به تشخیص مدیران یاهو ناظم به بخش  

 

فنی سایت متصل شد و این بار توانست در کمتر از یک ماه با تخصص خود مدیریت آن بخش را به 

 

 عهده گیرد.در این پست مسئولیت رسیدگی به کلیه امور فعالیت های سایت ،ارائه خدمات و 

 

 مسایل فنی آن را برعهده داشت.  

 

چند سال بعد یعنی در ژانویه 2002 اخبار رسمی حکایت از سمت جدید مهندس ناظم در سایت 

 

داشت.نکته جالب درمورد فعالیت او در این بخش این است که قصد دارد تنها با کمک تیم کاری با 

 

 تخصص خودش یاهو را به عنوان قدرت اول دنیای اینترنت به کاربران بشناساند .تیمهای تخصصی 

 

 او اکثرا زیر نظر خود او آموزش دیده اند. 

 

این باور او اگرچه به مذاق بسیاری از حامین مالی یاهو خوشایند نیست اما روحیه ایرانی 

 

 وخستگی ناپذیر این مدیر شایسته باعث شده تا همچنان مدیران یاهو از او به طور کامل حمایت  

 

نمایند.  

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این مهندس ایرانی کافیست اسم فرزاد ناظم را تو سایت yahoo 

جستجو کنید،تا خود اطلاعات یاهو را دریافت کنید . 

 

FARZAD NAZEM

Born: 1958
Education: B.S. in Computer Science from California Polytechnic State University.

Occupation: Chief Technical Officer and Executive Vice President, Engineering and Site Operations, Yahoo! Inc.
Claim to Fame: Yahoo!

Biography

Early Career:

Farzad Nazem started his high-tech career in 1985 working at SYDIS and Rolm in various technical and managerial roles. In 1985, Nazem joined Oracle. He spent a total of ten years there, where he functioned in the role of vice president of Oracle's Media and Web Server division and a member of the Product Division Management Committee. In March of 1996, he joined Yahoo! as a senior vice president of engineering and surfing. He joined the firm one month before its massive IPO.

 

Do You Yahoo?

Within one year of joining Yahoo, Nazem was named chief technical officer of the company. In this role, he has been responsible for overseeing all areas of engineering, including site operations and product development. His management and growth style is one that calls upon internal strengths. Nazem prefers to build almost everything within the company without having to rely on third party vendors or customers. His team therefore consists of of product experts and engineers who work well together, sharing ideas as well code. He agrees that the CTO position is one that involves understanding technology to elegantly solve business needs.

Yahoo Inc! is most likely one of the the most recognizable Internet brand names in today's online marketplace. The site boasts to be one of the most visited single Web sites, with some 180 million users worldwide. These millions of users and the continous competition from rivals such as Google will continue to to challenge Nazem. Users and analysts alike continue to follow this and other trendsetters to define the power of technology, and in particular, the internet in the coming decade. Nazem's estimated net worth was $300 Million in 2003, according to Fortune magazine.